czwartek, 27 lutego 2014

Do biżuterii

Uczestniczę w zabawie "Smalls SAL" więc wrzucam fotki maluszków. Maluszki nie skończone, bo będą przerobione na biżuterię i będzie ich więcej.
Kolibry i dzięcioł są autorstwa Jenny Rasmussen, natomiast sikorka jest mojego autorstwa. Nie jest taka śliczna jak kolibry, ale to dlatego, że nie opracowywałam schematu, tylko "na  żywca" wyszywałam na podstawie zdjęcia. Wyszywane na lnie obrazkowym 32" 1x1.
A koniczynka też nie skończona - będzie to zawieszka do telefonu (dwustronna, 2 strona będzie o odwróconych kolorach).

poniedziałek, 24 lutego 2014

Statek i smok

Co prawda mam inne rzeczy na tapecie, ale udało mi się troszkę podgonić 2 inne rzeczy.

Smok dorobił się trochę więcej backstitchy, a ufokowy stateczek z Dimensions ciut więcej krzyżyków.

A poza tym bawię się lupą i haftem krzyżykowym na lnie obrazkowym 32" 1x1 ;)



piątek, 21 lutego 2014

Dni Kraftu DMC 2014

Ha! DMC łaskawie w tym roku organizuje Dni Kraftu (kraft - jakże polskie określenie...).
Odbędą się one w kwietniu:
5-6 w Warszawie,
8-9 w Krakowie,
12-13 w Gdańsku.

Jak zwykle nowe katalogi, jakże promowane przez nich Myboshi (jakby nie można było sobie zrobić normalnie czapki na drutach tylko w odjechanych kolorach), te dziwne zpagetti (czy jak je tam zwał), nowych mulin pewnie dalej nie będzie (wiem, jestem złośliwa).
Dodatkowo ma być Needle&Art (hahah, dimki, kurcze, znowu coś kupię, mówię wam...), Heritage z decoupagem (a szkoda, piękne mają wzory do haftu krzyżykowego) i kilka innych nic mi nie mówiących ;P
Prócz tego pokazy szydełka i frywolitki.

Szczegóły tutaj.

Ja się wybieram do Krakowa, ktoś chętny na kawkę przy okazji zwiedzania? ;)

środa, 19 lutego 2014

Nitki, niteczki

W związku z różnymi planami postanowiłam trochę ogarnąć nici, których używam do wyszywania kostek czy małych obrazków.
Zatrudniłam dzisiaj pomoc, która dzielnie babrała się w motkach i lepiej ode mnie wyszukała puste bobinki wśród nawiniętych.
Jak się okazuje, mam bardzo bogaty zbiór resztek. I wielkie pudło starych mulin, które kiedyś sprezentowała mi mama. Są tam również nici starsze ode mnie ;)
Prócz tego jak przystało na miłośnika DMC - 3 pudełka pełne bobinek deemcowskich.

A teraz ciut fotek.
Moja dzielna pomocnica ;)
Te wszystkie bobinki to resztki z zestawów Dimensions, a te w sorterach po lewej to z zakładek, małych obrazków itp. Dimensions, Anchor, Janlynn i takie tam.
Pudło z mulinami od mamy (no, dorzuciłam aż 3 motki DMC lnianej, bo mi się luzem poniewierała ;)


piątek, 14 lutego 2014

Drobiażdżek prezentowy

Na urodziny dla przyjaciółki popełniłam kolejny komplet kostek ;) Muszę przyznać, że całkiem ładnie to wyszło, chociaż oczywiście na żywo znacznie lepiej wygląda. Mam psią pogodę i oświetlenie do duszy, ale kolory mniej więcej takie. Trochę mi się z sosną kojarzą, szczególnie ta ciemna zieleń :)



środa, 12 lutego 2014

Najdroższy wzór ever

Wymyśliłam sobie, że w tym roku dla odmiany obdarzę ojca jakimś hafcikiem. Matka ma niezłą kolekcję (ale z nią prościej - wystarczy kot, tygrys, maki, irysy :P), a on ma raptem jedną zakładkę. Po wielu przemyśleniach doszłam do wniosku, że wyszyję mu Spitfire'a - latał na szybowcach, zdał egzaminy do Dęblina, ale go nie przyjęli z uwagi na "złe pochodzenie" (trudno w to dzisiaj uwierzyć), zaszczepił mi miłość do samolotów, razem sklejaliśmy modele i chodzili do Muzeum Lotnictwa w Krakowie (jednym z moich pierwszych wspomnień z dzieciństwa jest, jak siedzę za sterami jakiegoś samolotu w tym Muzeum właśnie :)), więc taki wzór jak najbardziej pasuje.
I się zaczęło grzebanie.
Wzory są.
Nie w Polsce.
Są drogie.
Zestawy są zabójczo drogie (w każdym razie w tej chwili dla mnie).
W końcu znalazłam taką książeczkę z wzorami - mieli Spitfire'a, mieli Messerschmitta (więc mała kolekcja by się zrobiła). I zonk. Książeczka wydana x lat temu. Ni ma. Amazony, ebaye takie, śmakie, NIC. NIE MA.
Kopię, piszę, proszę o pomoc zaprzyjaźnione hafciarki - w końcu jest! Jakiś mały sklepiczek gdzieś w Ameryce (szu,szu, przelatuje okrągły krzaczek przez bezdroża). Cena przyzwoita, tylko PL nie ma na liście krajów do wysyłki. No to maile, fejsy, itd....
Dziewczyny pomagają, szukają, wspierają (wielkie podziękowania dla M. oraz Patrycji - bezblogowej chyba jeszcze ;)).
Wreszcie jest odpowiedź! Tak, wysyłają do Polski! Koszt jedyne 23 dolary... Jakieś... 3 razy tyle co książeczka.
Spasowałam.
Zdecydowałam się jednak na wzór Spitfire'a z Heritage Crafts. Jest naprawdę ładny. Sam wzór kosztował 6 funtów z kawałkiem. Z przesyłką 11 funtów. Czyli jakieś 60-70 zł.
Obiektywnie patrząc, jest to najdroższy wzór jaki kiedykolwiek kupiłam :D W tej cenie można kupić zestaw, a HEAD urządza tyle wyprzedaży, że chyba nie zapłaciłam za żaden więcej niż 12 dolców.
Dziś właśnie do mnie przyfrunął. Teraz tylko dokupić kanwę, uzupełnić braki w niciach i wyszywać... Krzyżyki heritage'owskie - czyli TAKIE Oo A ja sądziłam, że ćwierćkrzyżyki u Teresy Wentzler są skomplikowane.


sobota, 1 lutego 2014

Przerozprowadzka

Mąż nareszcie wyprowadził mi się z biurem z salonu ;) Zamiast jego biurka mam mój ukochany ikeowski fotelik... A wiecie co to oznacza? Więcej czasu na haft!! Więcej miejsca!!! Wreszcie mogę moje zakurzone organizery igieł wyciągnąć!! Nie będę musiała się babrać jedną igiełką na kilkanaście kolorów!!
Żeby nie było - Młoda ma się dobrze i nie zamierzam jej uwiązywać jak będę wyszywać ;P
Tylko że teraz nareszcie mogę z powrotem zacząć się rozkładać z pracą, a nie kurczowo wszystko trzymać na kolanach, w pudełkach, na wysokości 1,5 metra...

Etykiety

Dimensions ufokowy rok latarnia morska HEAD Teresa Wentzler kanwa plastikowa ptaszki DMC Stitchy Dragon haft krzyżykowy kostki serwetka z dzwonkami zakładka ze smokiem Coricamo Spitfire UFOK dimek Mikołaj z "Przyjaciółki" Nene Thomas SAL bombkowy ozdoby choinkowe Kołysanka Lullaby TUSAL 2013 pudrowe róże ufoki zakładka zestaw do haftu DMC Dimensions Gold Collection Petites RR Randal Spangler czajniczki latch hook retro koci kalendarz róże dla teściowej Curl up with a good book Kokardka.pl Royal Paris Zjazd Zakręconych candy u meri kanwa drukowana niebieski klematis obrazek świąteczny smok wyprzedaż zakładka z cytrynami III Ogólnopolski Zjazd Twórczo Zakręconych UFO SAL Ustroń candy dzwonki poduszka prezent prezenty ptaszki-grubaski ufokowy rok 2 zakładki Boże Narodzenie Haft Pasja HobbyStudio Koci SAL Przyjaciółka TUSAL Tygrysek biżuteria biżuteria z osikowych wiórków córa etsy.com haft płaski jesień książki osikowa dolina osikowe wiórki wspólne dzierganie i czytanie zakupy zawieszka na choinkę ślubne Ariadna Clover Dimensions Craft Dni Kraftu Festiwal Twórczo Zakręconych Haftix Heritage Crafts Kraków Krasnystaw NeedleArt Orchidea Permin of Copenhagen Pracownia Wiewiur SAL Tajemniczy SAL Twórcze Inspiracje Ty Wilson Złota Igła beading dimki drewniane zawieszki frywolitka frywolitka igłowa haft krzyżykowy na sklejce haft matematyczny hardanger imieniny irysy kartka z motylem kolibry kolorowanki dla dorosłych koteczek królik kumihimo maczek na sprzedaż prawa autorskie przeprowadzka rama do haftu smalls SAL sowa stateczek tutoriale warsztaty wymianka wymianka zakładkowa zimowy ptasiorek zmiany żurawie 4 pory roku Beacon at Daybreak Garfield IV Ogólnopolski Zjazd Twórczo Zakręconych Igłą Malowane Jeanette Crew Designs Linda 27" Lugana 25 Mikołaj RTO Sew&So V Zjazd Zakręconych w Ustroniu angielskie gazetki do haftu backstitch bransoletki z muliny breloczek do kluczy chiński wachlarz chińskie widoczki fraktale geek gejsza haft wstążeczkowy kanwa ze złotą nitką kartka na ślub kolczyki koraliki kotek Weroniki len liście ludowe maki makrama małe wzory metryczka mirabilia mulina lniana mulina metalizowana DMC mulina satynowa DMC niteczki w karteczki papierowa wiklina patchwork piwonie podmalowane tło pomoce w wyszywaniu serce serducho serwetka świąteczna smok i księżniczka sowy tajniak tamborek Clover śniezynki