niedziela, 31 maja 2015

Nowy Dimek

Jakoś tak mnie wzięło na nowe, chociaż rok 2015 miał upłynąć przede wszystkim pod znakiem Ufoków..
Inna rzecz, że Dimek nie taka nówka, bo to znana już części z Was latarnia morska z małych dimków, a zakupiona na IV Zjeździe w Ustroniu:




Dimek po kilku miesiącach od zakupu jesienią 2013 ;) doczekał się kserówek wzoru i wyprasowania kanwy... po kolejnych kilku miesiącach i pieczołowitym przechowywaniu w torbie hafciarskiej na płask, żeby kanwa się znowu nie zmięła, doczekał się oznaczenia środka tkaniny ']
Wreszcie, jakieś półtora roku po zakupie (czego mu nie wybaczą 2 pudła zestawów sprzed x lat) wzięłam go ze sobą na kwietniowy "szybki weekend" u rodziców.
"Szybki weekend" jest wtedy, kiedy wyjeżdżam do nich w sobotę rano (przypominam, mieszkam w Szczawnicy, oni w Krakowie), a wracam w niedzielę wieczór, a "normalny" jest gdy pakuję się w autobus w Nowym Targu w piątek po pracy i wracam w poniedziałek rano również do NT do pracy...
Tak czy owak - dimek powędrował ze mną i tam mogłam się pastwić nad zmianą wprowadzoną przez producenta. WIELKĄ zmianą. Nie wiem, czy tego doświadczyliście, ale przez moje fejsowe grupy zagraniczne swego czasu jęk się z tego powodu przetoczył :P
Ponieważ.. Dimensions po przejęciu przez wielką korporację przestało przysyłać mulinę ładnie zwiniętą w luźne węzły. Co oznaczało w przypadku dużych zestawów ślęczenie przez kilka godzin przy świetle dziennym (przynajmniej w moim wypadku), ze słownikiem i schematem pod ręką i roztrząsanie, czy kolor nitki który mam w ręce to "bardzo jasny brzoskwiniowy" czy może "blado jasnopomarańczowy".
Otóż zaczęto stosować sortery, gdzie końcówki nitek wklejono w tekturkę z kolorem i numerem.. No ludzie! Przykleili!! Jak można! Barbarzyństwo! A ile nici się traci w ten sposób - bo przecież trzeba nitkę odciąć!! (to tak z zapamiętanych cytatów).
Traci się niesamowicie dużo. AŻ 1 centymetr (góra 2, naprawdę). No wstyd i hańba dla producenta po prostu ;)
A ja jak na lenia przystało, sorterek wykorzystałam, aczkolwiek nieco połowicznie, bo zostało mi jeszcze oznaczenie symboli. Tak wiem, dziurki krzywe, nie powinno się robić takich rzeczy podczas oglądania serialu kryminalnego ;P


Co do reszty - jak zwykle ładny i czytelny schemat, igła, natomiast mam dziwne odczucia co do tkaniny - czy Wam też w porównaniu ze starymi dimkami nowe wydają się jakieś takie... sztywne i szorstkie? Ale wyszywa się nieźle.
Oto i moja robótka z hmm.. no łącznie to miałam jakieś 12 godzin, kiedy mogłam również wyszywać ;)
Latarnia została u rodziców, bo doszłam do wniosku, że nie ma sensu ciągle wozić wszystkiego ze sobą, tamborek, nożyczki i kilka igieł to zawsze i wszędzie zmieszczę, ale cały majdan, nawet do petitka to już niekoniecznie...
Za 2 tygodnie będzie pracy nad latarnią ciąg dalszy :) tym razem jadę na normalny weekend :D będzie duuużo krzyżyków :}

4 komentarze:

  1. Niedawno ukończyłam tą latarnię :o) Ślicznie wyszła, teraz dumnie wisi pokoju :o) Bardzo fajnie mi się ją haftowało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się śliczny hafcik. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uśmiałam się - fajnie to opisałaś! :) Czekam zatem na więcej xxx! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

Dimensions ufokowy rok ptaszki DMC latarnia morska HEAD Teresa Wentzler kanwa plastikowa Stitchy Dragon kostki serwetka z dzwonkami zakładka ze smokiem dimek Coricamo Spitfire UFOK Mikołaj z "Przyjaciółki" Nene Thomas SAL bombkowy ozdoby choinkowe Kołysanka Dimensions Gold Collection Petites Lullaby TUSAL 2013 pudrowe róże ufoki zakładka zestaw do haftu DMC RR Randal Spangler czajniczki latch hook retro koci kalendarz róże dla teściowej ufokowy rok 2 Curl up with a good book Kokardka.pl Royal Paris Zjazd Zakręconych candy u meri kanwa drukowana niebieski klematis obrazek świąteczny smok zakładka z cytrynami III Ogólnopolski Zjazd Twórczo Zakręconych UFO SAL Ustroń candy dzwonki haft płaski poduszka prezent ptaszki-grubaski Boże Narodzenie Haft Pasja HobbyStudio Koci SAL Przyjaciółka TUSAL Tygrysek biżuteria córa jesień książki osikowa dolina osikowe wiórki wspólne dzierganie i czytanie zakupy zawieszka na choinkę ślubne Ariadna Clover Dni Kraftu Festiwal Twórczo Zakręconych Haftix Heritage Crafts Kraków Krasnystaw NeedleArt Orchidea Permin of Copenhagen Pracownia Wiewiur Tajemniczy SAL Twórcze Inspiracje Ty Wilson Złota Igła drewniane zawieszki frywolitka hardanger imieniny irysy kartka z motylem kolibry koraliki koteczek królik kumihimo maczek prawa autorskie smalls SAL sowa stateczek tutoriale wymianka wymianka zakładkowa zimowy ptasiorek żurawie 4 pory roku Garfield IV Ogólnopolski Zjazd Twórczo Zakręconych Igłą Malowane Linda 27" Lugana 25 Sew&So V Zjazd Zakręconych w Ustroniu bransoletki z muliny breloczek do kluczy chińskie widoczki kanwa ze złotą nitką kartka na ślub len liście ludowe maki makrama małe wzory metryczka mirabilia mulina lniana mulina metalizowana DMC mulina satynowa DMC serce serducho smok i księżniczka tajniak