wtorek, 4 listopada 2014

Twórcze Inspiracje - listopad 2014

Dostałam nowy numer "Twórczych Inspiracji", ale najpierw pochwalę się jednym zakupem - jeszcze ze Zjazdu, ale ponieważ wyjeżdżałam w sobotę, więc przyfrunął do mnie pocztą kilka dni później.
Proszę Państwa, oto prześliczna bransoletka z koralików wykonana przez Monikę - makramon. Co ciekawe, to już 2 bransoletka, którą u niej kupuję, pierwszą z shamballami kupiłam podczas ubiegłorocznego Zjazdu :D
Mam trochę problemów z aparatem, więc zdjęcie nie do końca oddaje urodę drobiażdżka - jest naprawdę prześliczny. Plus dodatkowo słonik na szczęście, którego się nie spodziewałam ;)
A teraz gazetka:
Redakcja proponuje całkiem sporo rzeczy już na święta (i słusznie). Ale po kolei:
1) świąteczna wyszywana w arabeski bombka (na okładce to ta cała czerwona na stojaku) - bardzo ładne. Haft krzyżykowy plus kontury. Oraz UWAGA!! inna wersja - gdzie kontury wyszyto ściegiem łańcuszkowym i zszyto 2 części wykroju (czyli zamiast bombki mamy sopla). Bardzo dobre.
2) bombki z gwiazdkami - wzór dla haftu krzyżykowego i na koraliki. Pokazana bombka z koralikami, kartka oraz świąteczna serwetka wyszyte krzyżykami. Ładnie rozpisane ze zdjęciami co i jak zrobić. Bardzo dobre.
3) koralikowe narzutki na bombki (na okładce to te małe bombeczki) - fajny pomysł na zrobienie ozdobnej plecionki - zwykłe, jednokolorowe bombki wreszcie zyskają. Tutek ze zdjęciami - ja się koralikami nie zajmuję, ale to jest na tyle proste i tak wytłumaczone, że nawet ja potrafiłabym to zrobić. Świetny pomysł.
4) wieniec z kwiatami wykonanymi techniką kanzashi. Nie do końca jestem przekonana. Potrzeba sporo różnych rzeczy - np. złote guziki w 3 rozmiarach, wycinarka szablonów, specjalna foremka do szycia płatków?? - kurcze, sądziłam, że to można ręcznie.. A jeśli chodzi o samą technikę, to polecam stronę Kingi "Wisteria Gardens" - tworzy piękne rzeczy). Osobiście wolałabym coś mniej hmm... wymyślnego, raczej na zasadzie jak można zrobić taki wieniec używając rzeczy dostępnych w domu (np. guziki ok, ale przykładowo pomalowane złotą farbą - i nie, ja na przykład nie wiem, jaka farba byłaby najlepsza do tego celu). Pomysł nie jest zły, ale za dużo akcesoriów trzeba by kupić.
5) osikowe kartki - to nowość z Osikowej Doliny. Zamiast na tkaninie wyszywamy krzyżykami lub haftem matematycznym na cieniutkich osikowych hmm.. płaszczyznach, w których są wypalone laserem dziurki pod wzór. W gazetce pokazano jak wykonać taką kartkę krok po kroku. Bardzo oryginalna rzecz i myślę, że jeśli chcecie komuś wysłać oryginalną kartkę to warto wydać 12,5 zł na zestaw z Osikowej Doliny.
6) bombki ze wstążeczkowym haftem - ładne, ciekawe i dobry tutek jeśli chodzi o podstawy wstążeczki. Kiedyś się skuszę, ale nie w tym roku.
7) 12 wzorków do breloczków - same kontury, więc szyje się to piorunem, także znakomity pomysł na prezenciki dla znajomych i dzieci.
8) 3. część kursu z haftem nakładanym prowadzonym przez p. Dorotę Chmielewską. Cudo i szacun. Jak wszystkie jej prace. Rzecz piękna, ale ja po zetknięciu z bajorkiem nie czuję się na siłach by robić takie cuda. Zostawiam to ludziom zdolniejszym ode mnie.
9) zawijana bransoletka z koralikami - fajny pomysł i dobry tutek, tylko bransoletka trochę zbyt ponura jak dla mnie. Niby użyto koralików "srebrny metalik", ale na zdjęciach wyglądają niemal jak czarne, więc jak dla mnie bransoletka strasznie ponura, prawdziwie listopadowa wyszła.
10) worek-organizer - fajne, o ile ma się maszynę i wie się jak zszywać kawałki materiału ;P (nie śmiejcie się, ja nie mam maszyny i tego nie umiem :D ). Rzecz, która może się przydać.
11) komin zamotka - rzecz dla miłośników drutów.
12) haft tucholski - bardzo ładny i pełen informacji wstęp, a potem pokazane jak wykonać dość prosty motyw, który można wykorzystać do ozdobienia kartki czy bombki. Ja bym nie padła na to, żeby kwiatka z pszczołą wyszyć złotą nitką i użyć na ozdobę świąteczną - a proszę, jak super to wygląda. Projekt i tutek p. Uli Jędrzejczyk - byłam u niej na warsztatach z haftu płaskiego w Krasnymstawie i gorąco polecam :)
13) serwetka z haftem kaszubskim w krzyżykach - niejako ciąg dalszy z poprzednich numerów. Jak ktoś lubi wzory ludowe, a boi się ściegów płaskich, łańcuszkowych i wymyślnych, to w sam raz będzie.

Podsumowując - numer mocno świąteczny, wart zakupu.



4 komentarze:

  1. Bransoletka piękna, ja zresztą lubię te koralikowe. Gazetkę też dostałam, podoba mi się bombka przystrojona koralikami (znowu koraliki):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo spodobały mi się te koralikowe "narzutki" na bombki - też mam trochę takich jednokolorowych, które zawsze upychałam z tyłu lub na dole, bo takie... ubogie w porównaniu z resztą ;)

      Usuń
  2. Bransoletka śliczna :) Marzy mi się taka jedna ;)
    Gazetkę zakupiłam, głównie dla tych wstążeczkowych bombek, ale mnie troszkę rozczarowały :( Reszta natomiast całkiem fajna, więc mimo wszystko nie żałuję zakupu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może skontaktuj się z Moniką (chyba, że chcesz sama sobie zrobić ;)) - ja razem z przesyłką zapłaciłam 35 zł i wg mnie nie jest to dużo za taką pracę. A jest prześliczna ^^

      Usuń

Etykiety

4 pory roku (1) Aida 14 (1) Ariadna (4) Beacon at Daybreak (1) beading (3) biżuteria (3) Boże Narodzenie (3) bransoletki z muliny (1) breloczek do kluczy (1) candy (4) candy u meri (5) chińskie widoczki (1) Clover (4) Coricamo (11) Curl up with a good book (7) czajniczki (6) dimek (16) Dimensions (31) Dimensions Craft (5) Dimensions Gold Collection Petites (7) DMC (7) Dni Kraftu (2) drewniane zawieszki (2) dzwonki (4) etsy.com (3) Festiwal Twórczo Zakręconych (2) francuskie węzełki (4) frywolitka (4) frywolitka igłowa (2) Garden Irises (1) Garfield (1) gazetki (2) Gold Collection (2) Hafciarski alfabet (22) hafciarskie gadżety (2) haft krzyżykowy na sklejce (2) Haft Pasja (3) haft płaski (5) Haftix (2) hardanger (2) HEAD (17) Heritage Crafts (3) HobbyStudio (3) Igłą Malowane (1) III Ogólnopolski Zjazd Twórczo Zakręconych (4) imieniny (2) irysy (2) IV Ogólnopolski Zjazd Twórczo Zakręconych (1) jesień (4) kanwa drukowana (6) kanwa plastikowa (16) kanwa ze złotą nitką (1) kartka na ślub (1) kartka z motylem (2) Koci SAL (3) Kokardka.pl (5) koliber (8) kolibry (3) Kołysanka (8) koraliki (6) kostki (13) książki (3) kumihimo (2) latarnia morska (16) latch hook (6) len (2) Linda 27" (2) liście (1) ludowe (1) Lugana 25 (1) Lullaby (7) maczek (2) Madeira (1) maki (1) makrama (1) małe wzory (1) Merejka (1) metryczka (1) Mikołaj z "Przyjaciółki" (12) mirabilia (2) muszle (6) NeedleArt (4) Nene Thomas (9) niebieski klematis (5) obrazek świąteczny (5) Orchidea (2) osikowa dolina (3) osikowe wiórki (3) ozdoby choinkowe (10) Permin of Copenhagen (2) poduszka (4) półkrzyżyki (2) Pracownia Wiewiur (2) prawa autorskie (3) prezent (4) prezenty (4) Przyjaciółka (3) ptaszki DMC (20) ptaszki-grubaski (4) pudrowe róże (7) q-snaps (3) R&R frames (1) rama do haftu (2) ramka do haftu (2) Randal Spangler (9) retro koci kalendarz (6) retro koci SAL 2013 (5) Royal Paris (6) róże dla teściowej (6) RR (6) RTO (11) SAL bombkowy (16) serwetka z dzwonkami (12) Sew&So (2) smalls SAL (2) smok (5) smok i księżniczka (8) smok i księżniczka 2 (4) sorter (3) sowa (2) Spitfire (10) stateczek (2) Stitchy Dragon (12) Ściegi (2) ślubne (3) Tajemniczy SAL (2) techniki hafciarskie (2) Tell me a story (4) Teresa Wentzler (16) TUSAL 2013 (7) tutoriale (2) Twórcze Inspiracje (2) Ty Wilson (2) Tygrysek (3) UFO SAL (4) UFOK (10) ufoki (8) ufokowy rok (17) ufokowy rok 2 (12) ufokowy rok 3 (7) Ustroń (7) warsztaty (3) wymianka zakładkowa (2) zakładka (8) zakładka z cytrynami (5) zakładka ze smokiem (12) zakładki (4) zawieszka na choinkę (3) zestaw do haftu (7) zimowy ptasiorek (2) Zjazd Zakręconych (6) Złota Igła (3) Złota Igła 2017 (2) żurawie (5)